Iklan

Khamis, 30 Januari 2014

Gay Movie: The Geography Club

Hello!!!

Siapa yang minat dengan subjek geografi? Mesti takde kan. Aku rasa sikit jer orang yang pilih subjek geografi sebagai subjek kegemaran mereka kerana biasanya subjek kegemaran kebanyakan orang adalah matematik atau sains. 


Filem ini dikeluarkan pada tahun 2013. Aku rasa DVD version untuk filem ini belum  dikeluarkan lagi tetapi aku berjaya juga jumpa link download untuk movie ni. Kualiti dia average sahaja. Tapi still boleh ditonton dengan tenang. 

Filem ini mengisahkan sekumpulan pelajar di Goodkind High School yang menubuhkan kelab geografi sekolah sebagai salah satu cara untuk pelajar-pelajar gay dan lesbian berkumpul dan berkongsi pengalaman mereka tanpa diketahui oleh orang ramai. Kelab geografi dipilih kerana tiada pelajar yang berminat untuk menyertai kelab geografi di sekolah mereka. 

Kevin (Justin Deeley) & Russell (Cameron Deane Stewart)

Watak utama dalam filem ini adalah Russell (Cameron Deane Stewart) seorang pelajar gay yang tidak pernah memberitahu sesiapa mengenai dirinya yang sebenar sehinggalah dia bertemu dengan Kevin (Justin Deeley) atlet football di sekolahnya menerusi chatroom khas untuk golongan gay. Kevin masih lagi keliru dengan status dirinya dan cuba mengelak dari berhubungan dengan Russell sehinggalah mereka bercium dan dilihat oleh Min (Ally Maki) salah seorang pelajar yang menyertai kelab geografi. Min 'mengugut' Russell untuk menyertai kelab mereka. Di sana Russell berkenalan dengan pelajar-pelajar lain seperti Terese (Nikki Blonsky), kekasih kepada Min dan Ike, (Alex Newell) pelajar yang mengalami masalah kecelaruan jantina. 

Dari kiri: Ike (Alex Newell), Terese (Nikki Blonsky), Russell (Cameron Deane Stewart) & Ally Maki (Min)

Pelakon-pelakon The Geography Club

Overall, this is such a great movie especially untuk remaja-remaja yang mengalami masalah untuk menerima siapa diri mereka. Jalan ceritanya sangat simple dan menarik. Gandingan pelakon-pelakonnya juga sangat bagus. 

Rating:

2 ulasan:

  1. one of my favourite movie >.<
    jalan cerita yang light n fun
    luv the tension n chemistry between 2 main actors

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam