Iklan

Ahad, 9 Februari 2014

Aku & Cinta

Hello!!!

Terima kasih untuk sesiapa yang membaca karya 'Forbidden Love'. Bahagian yang seterusnya akan dipublish dalam masa 3 hari lagi. Aku tengah edit sesetengah part. Tengah tambah apa-apa yang patut dan cut apa-apa yang tak sesuai. 

Jadi sambil menanti 'Forbidden Love Part 5', aku nak berkongsi cerita dengan korang pasal kisah cinta aku. Sepanjang 28 tahun aku hidup di muka bumi ni, aku hanya betul-betul jatuh cinta pada 3 orang sahaja. Yang lain setakat crush biasa dan nafsu sahaja. Hehe. So, aku nak berkongsi dengan korang kisah cinta aku dengan 3 lelaki ini. 

AA (2006-2007)

Orang pertama ni aku kenalkan dia sebagai AA sahaja. Selepas habis STPM, aku ditawarkan masuk ke satu IPTA di pantai timur. AA ni berasal dari Pulau Pinang. AA ni memang handsome dan manis orangnya. Aku pula bukanlah naif sangat. Dulu aku bersekolah di sekolah lelaki so adalah pengalaman sendiri. Tetapi aku memang tak dapat detect langsung pasal AA ni. Dia sangat normal dan quite flirty dengan pelajar-pelajar wanita. 

Dua bulan berkenalan, aku macam syak something terutama cara dia reply message aku. Kami mula flirt dalam sms sehinggalah dia ajak aku tidur dalam bilik dia. Aku ada problem dengan senior dalam bilik aku so aku pun setuju lah. Walaupun ada teman sebilik dia dalam bilik tu, kami still terbabas. 

Dia ada warning aku, jangan jatuh cinta kat dia. So kami gelarkan hubungan kami sebagai 'Friends with Benefits'. Tetapi ada sekali tu aku keluar date dengan seorang mamat ni. Dia jealous dan cakap dia dah jatuh cinta kat aku. So kami start couple sehinggalah putus di awal semester kedua. Kami ada salah masing-masing. Aku macam mengongkong sikit dan dia pula curang. So dia couple dengan budak tu dan walaupun payah aku nak terima, aku redha jugak akhirnya. Walaupun putus, kami masih lagi terbabas. Habis sahaja semester kedua, aku berjanji dengan diri sendiri nak move on sepenuhnya. 

Semester ketiga, entah macam mana aku dan dia kena tinggal sebilik. Kalau dah tak tinggal sebilik pun dah terbabas, apa lagi kalau tinggal sebilik. Dia pula baru putus dengan boyfriend dia. Belum apa-apa, kami gaduh lagi. Sehinggalah semester keempat. Kami sepatutnya tinggal dalam rumah yang sama tetapi dia decide untuk tinggal di rumah lain. Bagus juga actually. Kami masih berkawan sehinggalah ke hari ni. Aku baru jer keluar karaoke dengan dia recently dan dia antara kawan baik aku sekarang. 


FR (2007)

Aku kenal mamat ni masa aku di semester ketiga. Aku tinggal sebilik dengan ex aku yang atas tadi tetapi dalam masa yang sama, aku mula start chat online. Dia sangat handsome. Berasal dari KL. Lepas aku putus dengan AA aku plan nak cari boyfriend yang kurang handsome tetapi jumpa pula yang lagi handsome. Aku ni jenis cepat cemburu. So kalau boyfriend handsome, aku akan jadi psiko sikit. Hehe.

Kami berjumpa dan chemistry antara kami memang kuat. Kami declare tetapi dalam masa yang sama aku masih lagi terbabas dengan ex/teman sebilik. Dia agak tua dari aku. Enam tahun beza umur kami. Dia agak underground. Aku pula nak menunjuk-nunjuk boyfriend aku ni dekat kawan-kawan especially ex aku tu, AA. Aku siap plan nak stay dekat rumah dia nanti. Tetapi kami bergaduh. Memang gaduh besar sangat. Aku agak kebudak-budakkan sangat pada masa tu. Dia minta putus dan block number aku. 

Kami terserempak balik setahun kemudian di Myspace. Dia accept friend invitation dari aku tetapi kami tak pernah bercakap sehinggalah lost contact sampai sekarang. 


YO (2011-Sekarang)

Selepas putus dengan FR, aku memang tak bercinta dah. Fokus pada study sehinggalah aku ditawarkan scholarship untuk ambil Master. Aku letak ketepi pasal cinta dan fokus 100% kepada pelajaran. Pada pertengahan 2011, aku berjaya dapatkan Master dan aku juga ditawarkan kerja part time sebagai seorang guru. 

Aku berjumpa dengan YO ni di tempat kerja. Dia dari negeri yang sama dengan aku, Kelantan tetapi parent dia memang dah berhijrah ke KL pun. Aku actually tak suka pun si YO ni. Suka sangat bercerita pasal politik. Tetapi aku terpaksa layan juga dia sebab aku selalu berurusan dengan dia pasal kerja sehinggalah dia ajak aku tengok wayang. So tengok wayang ni lebih kurang first date kami lah. Cerita Contagion. Selepas dari malam tu, kami start rapat dan couple sehinggalah sekarang.

Kami ada bergaduh (sekarang pun tengah gaduh) tetapi sekarang aku lebih matang. Aku lebih suka mengalah. Tambahan pula YO pun anak sulung (semua ex aku adalah anak sulung). Sama macam aku, so ego kami pun besar. Tetapi kami tak suka panjangkan konflik. Yang paling best, kami berkongsi minat yang sama (movies). Tetapi tu je lah kot persamaan kami sebab kami totally different from each other. He's into politic, rock & alternative music dan bersosial. Aku pula suka tidur, into pop music dan baca novel cinta/young adult/fantasy. Bagus juga kami berbeza. Takde lah boring je hidup ni. 

So itu sajalah yang dapat aku kongsi pasal kisah cinta aku. 

2 ulasan:

  1. cieee..cieee...
    emang ya yang namanya baca kisah cinta orang itu menyenangkan
    aku juga pengen deh mengenang masah cinta aku
    tapi ya itulah.. ga ada yang berjalan mulus
    semuanya kandas karena mungkin sifat aku yang terlewat apatis

    BalasPadam