Iklan

Sabtu, 1 Februari 2014

Gay Movie: Free Fall aka Freier Fall

Hello!!!

Yesterday, I watched another gay movie dan kali ini filem yang aku tengok ni berjudul Freier Fall atau Free Fall (dalam English) dari Germany. Rasanya, aku memang tak pernah tengok satu filem pun dari Germany so bila dengar dialog pelakon-pelakon rasa macam awkward sedikit tetapi masih lagi boleh menumpukan perhatian sepenuhnya pada filem ini. 


Seperti biasa, aku download filem ini dengan menggunakan Torrent. Thank you, Torrent!!! Filem ini dikeluarkan pada tahun 2013 dan diarahkan oleh Stephen Lacant. Ia mengisahkan percintaan di antara dua orang polis. Marc Boggman (Hanno Koffler) merupakan seorang polis yang menjalani satu kursus latihan dan bertemu dengan seorang lagi anggota polis dari division lain yang bernama Kay Engel (Max Riemelt). Pada mulanya mereka bergaduh ekoran Marc yang tercabar dengan prestasi Kay terutama semasa latihan larian. 

Marc Borgman (Hanno Koffler) & Kay Engel (Max Riemelt)

Love Scene between Marc & Kay

Namun, mereka menjadi sahabat dan Kay membantu Marc untuk mengawal pernafasannya semasa berlari. Keserasian di antara mereka telah menimbulkan rasa cinta di antara mereka namun cuba disangkal oleh Marc yang sudah mempunyai kekasih yang sedang mengandungkan anak mereka. 

Hanno Koffler & Max Riemelt

Overall, I like this movie. Aku rasa flow dari satu babak ke satu babak yang lain sangat lancar. Chemistry antara dua pelakon utama sangat bagus. Terutama sekali untuk babak sexual tension di antara mereka. Love scene pun nampak sangat natural. Tetapi aku tak suka sangat dengan ending filem ni. Guess, I'm a sucker for a happy ending. Tapi still boleh layan lagi movie ni. 

Rating: 

4 ulasan:

  1. ada satu lagi gay movie dari jerman yang begitu popular iaitu lockup .sila tonton movie itu ,

    BalasPadam
  2. nk try tengokla movie ni... aku pernah tngk movie berunsur gay ni movie gayby, itu pun bukan pasal love story

    BalasPadam
  3. its a nice story,
    boleh listkan gay movie yang macam nie tak?

    BalasPadam
  4. What is torrent? How to install it? Could it avaiable on phone?

    BalasPadam