Iklan

Ahad, 23 Februari 2014

Movie: G.B.F

Hello

Petang tadi aku sempat surf internet mencari movie apa yang sesuai untuk tengok di petang ahad. Ada satu movie plu yang agak baru juga bertajuk G.B.F yang bermaksud 'Gay Best Friend'. 


G.B.F mengisahkan persahabatan di antara dua sahabat Tanner (Michael J. Willet) dan Brent (Paul Iacano). Kedua-dua mereka adalah gay tetapi masih lagi menyorokkan identiti mereka daripada orang ramai. Hanya dua orang lagi rakan mereka iaitu Sophie (Molly Tarlov) dan Glenn (Derek Mio) yang mengetahui orientasi seksual mereka yang sebenar. 

Main Cast
Apabila sebuah majalah wanita terkenal menyiarkan satu artikel yang menyatakan 'G.B.F' atau Gay Best Friend adalah 'aksesori' yang mesti ada pada setiap wanita, tiga gadis popular Fawcett (Sasha Pieterse), 'Shley (Andrea Bowen) & Caprice (Xosha Roquemore) berusaha untuk mencari lelaki gay di sekolah mereka untuk dijadikan kawan baik. Manakala, seorang pelajar Soledad (JoJo) obses untuk menubuhkan kelab 'Gay Straight Alliance' dan berjaya mengesan kewujudan pelajar gay di sekolah mereka iaitu Tanner. Tiba-tiba, Tanner menjadi buruan kepada tiga gadis popular yang kepingin untuk mempunyai G.B.F di samping meningkatkan peluang mereka untuk memenangi Prom Queen. 

From Left: Fawcett, 'Shley, Tanner & Caprice
Cerita ini agak ringan, santai dan kelakar. Best juga tengok filem yang lain dari yang lain. Biasanya cerita gay banyak memaparkan plot sex dan banyak yang agak dark & moody, tetapi cerita ni agak berbeza. Filem ini banyak mengingatkan aku kepada filem 'Mean Girls' tetapi diolah sedikit berbeza. Keseluruhannya, aku rasa filem ini sangat menarik untuk ditonton. Banyak pelakon-pelakon yang aku memang dah kenal seperti Sasha Pieterse (Pretty Little Liars), Andrea Bowen (Desperate Housewives), Megan Mulally (Will & Grace), Molly Tarlov (Awkward) dan juga penyanyi yang agak popular iaitu JoJo. 

Rating: 

4 ulasan: