Iklan

Isnin, 21 April 2014

Movie: Timeline

Hello

Hari ini satu lagi filem review dari Thailand, iaitu Timeline. Filem ini dikeluarkan pada tahun 2013. Masih baru lagi. Aku mendapat tahu mengenai filem ini dari kawan-kawan aku. So terus cari di Youtube. Mujur ada so tak payah download. 


Ada 3 cerita di dalam filem ini. Setiap cerita mengambil masa dalam 25 minit rasanya. Sinopsis cerita yang ada di dalam filem ini adalah seperti berikut

Cerita 1

Ohm & ??

Mengisahkan dua sahabat karib yang masih lagi bersekolah menyukai satu sama lain. Suatu hari salah seorang dari mereka (I forget the name already) telah menumpang tidur di rumah kawannya iaitu Ohm. Bermula dari practice untuk bercium, mereka telah terlanjur dan bersetuju untuk menjadi pasangan kekasih. 


Cerita 2

Bas & Top

Cerita yang kedua agak creepy sedikit. Mengisahkan dua orang kekasih (Top & Bas) yang berkongsi cerita cinta dan kehidupan mereka di laman perkongsian video. Masalah timbul apabila Bas sering mendapat ugutan dari seseorang yang ingin menghancurkan hidup mereka berdua. 


Cerita 3 

Ohm & Boy

Cerita yang terakhir mengisahkan seorang pelajar kolej, Boy yang telah datang untuk bercuti dan tinggal di satu rumah tumpangan. Di situ dia telah berkenalan dengan Ohm pemilik rumah tumpangan yang hidup dalam kemurungan. Hubungan mereka menjadi mesra namun suatu hari Ohm telah menjauhkan diri daripada Boy. 

Bagi aku the best part of this filem adalah ending dia. Begitu menarik dan menyentuh hati. Cerita pertama sangat cute. I think everyone can relate to this story. Cuma pelakon dia agak kayu sedikit. Mungkin mereka berdua masih muda lagi. Cerita kedua agak creepy. Bagi aku average sahaja. Cerita ketiga adalah cerita yang paling best. Pelakon yang membawa watak Boy sangat cute. Cuma watak Ohm agak moody tetapi aku faham since dia ada masalahnya sendiri. Ending dia sangat unexpected. Walaupun clue dah ada aku still terkejut dengan penamat dia. Overall, filem ini berjaya menghiburkan aku. 

Di bawah ini adalah link Youtube untuk filem ini. Selamat menonton.

http://www.youtube.com/watch?v=opV03Mf33So

Rating: 

4 ulasan:

  1. cite 1 and 2 tu mcm lucu...tapi yang ketiga tu sweet....hehe

    BalasPadam
  2. Better cerita ke-3 yg aku feeling habis..hahaha..best gila kalau kejadian tu berlaku kt aku..

    -moAZ-

    BalasPadam
  3. baru perasan yang lelaki yang terbaring dalam cerita ke 3 tu ada rupa pelakon Filipina, Mark Herras

    BalasPadam
  4. Who's the boy one in there?

    BalasPadam