Iklan

Rabu, 16 April 2014

Q&A with F.I

Hello!!!

Terima kasih untuk semua komen-komen yang diberikan pasal Forbidden Love. Sekarang tengah cuba untuk menyiapkan Diari Zain. Selepas Diari Zain, Forbidden Love Part 13 akan menyusul. So tak lama pun tempoh masa menunggu ya. 

Sebelum menunggu Diari Zain dipublishkan, aku ingin berkongsi soalan-soalan yang pernah ditujukan pasal Forbidden Love dan juga mengenai diri aku. Ada juga soalan-soalan yang diambil secara random dari Ask.Fm. So mari kita memulakan sesi soal jawab bersama aku. 

Q: Cerita Forbidden Love ni dari kisah benar kau ke?

A: Tidak sama sekali. Mungkin ada sesetengah kejadian yang pernah berlaku pada aku tetapi majoriti jalan cerita Forbidden Love adalah rekaan semata-mata. 


Q: Fi tu engkau ke?

A: Tidak. Fi dengan F.I (Initial nama aku) adalah 2 orang yang berbeza. Mungkin ada sedikit sifat Fi yang ada dalam diri aku, tetapi memang sikit sangat. Dan nama sebenar aku bukanlah Firdaus ya. Actually aku ada seorang kawan dan nama dia Firdaus tetapi ramai memanggil dia dengan nama Fi which I think is a cool nickname, so dari situlah aku memilih nama Firdaus aka Fi untuk watak utama cerita Forbidden Love. So Fi dengan F.I hanyalah kebetulan. 


Q: Apa movie gay pertama yang kau pernah tengok?

A: Brokeback Mountain lakonan Heath Ledger & Jake Gyllenhaal and it's still one of my favorite gay movie of all time. 


Q: Kau tinggal di mana?

A: Aku berasal dari Kelantan. But aku belajar di Selangor dan sekarang bekerja di Selangor. 


Q: Aku rasa perasaan Fi kepada Abg Tarmizi hanya cinta monyet dan cinta dia kepada Zain baru real. Kau rasa?

A: Hehe. Kalau aku cakap, spoiler lah pulak. So aku biarkan pembaca aku mendefinisikan sendiri perasaan Fi terhadap Abang Tarmizi dan Zain. 


Q: Berapa bahagian akan ada cerita Forbidden Love ni?

A: Aku pun tak sure lagi, tapi plan aku untuk menghabiskan cerita ini pada pada Part 30. But tak sure lagi. 


Q: Apa hobi kau?

A: Membaca. Right now aku suka sangat dengan karya John Green. Selain membaca mendengar muzik dan juga mengajar. 


Q: Kau rasa siapa akan menang World Cup?

A: Spain kot. Tapi aku suka sokong team underdog. So Greece...


Q: 3 orang penting dalam hidup kau selain keluarga kau?

A: Hmm.. My bf, Y dan my two best friends (D & N)


Soalan Bonus

Q: Tubuh siapa yang paling tough? Zain atau Abang Tarmizi?

A: Haha. Yang ni memang aku tak terfikir langsung. Maybe boleh tengok tubuh pelakon Hunter Parrish untuk watak Abang Tarmizi dan model Sean O'Pry untuk watak Zain.

Abang Tarmizi
Zain
So nilaikanlah sendiri. Haha

Okay. Diari Zain akan menyusul nanti. Bila tu, tak boleh janji but asap. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan