Iklan

Isnin, 23 Jun 2014

Movie: Romeos

Hello!!!


Another movie yang aku baru tengok adalah Romeos. Filem ini adalah dari Germany dan dikeluarkan pada tahun 2011. I actually don't know much about this movie so when I bought Stranger By The Lake from En Adri at his blog Saya Download, Anda Beli, he asked me to pick another movie for free. Aku pula macam blur jer masa tu so I asked him to suggest any movie and he suggested this movie. After that, terus aku google pasal this movie and synopsis movie ni agak interesting. 


Romeos mengisahkan seorang lelaki yang bernama Lukas (Rick Okon) yang dilahirkan sebagai seorang perempuan. Lukas di dalam proses untuk menukar jantinanya daripada perempuan kepada lelaki. Lukas yang menyertai program khidmat negara telah diletakkan di hostel untuk pelajar perempuan. Walaupun pada mulanya dia tidak bersetuju dengan penempatan tetapi dengan sokongan pelajar-pelajar perempuan lain dan kawan baiknya sejak dari sekolah iaitu Ine (Liv Lisa Fries), Lukas redha untuk tinggal di sana. 

Lukas & Fabio

Suatu hari, Ine telah mengajak Lukas untuk ke sebuah parti. Di sana Lukas berkenalan dengan seorang lelaki gay yang bernama Fabio (Maximilan Befort). Tanpa diduga mereka saling tertarik dengan masing-masing. Mereka menjadi semakin rapat tetapi Lukas berasa sangat serba salah kerana dia masih lagi belum memberitahu rahsianya kepada Fabio yang dia adalah seorang Female to Male Transgender. 

Fabio & Lukas

Sehinggalah suatu hari, Fabio mengetahui rahsianya dan bertindak menjauhkan diri daripada Lukas. Lukas yang berasa sangat kecewa cuba untuk melupakan Fabio namun Fabio mendekati dirinya semula dan bersetuju untuk menjadi kawan. Namun perasaan Fabio terhadap Lukas hanya menjadi semakin kuat. 

Lukas & Fabio

My first reaction after watching this movie was just 'wow' and then I cried lol. This movie really moved me. I don't know why maybe because of the mesej utama di dalam filem ini yang cinta akan berlaku kepada sesiapa sahaja. Pada mulanya aku ingatkan pelakon yang membawakan watak Lukas adalah transgender sebenar in real life because dalam sesetengah scene, kita boleh nampak breastnya. But after I did some googled, I found out that Rick Okon is a male. I guess untuk babak shirtless mereka guna double dan cantumkan kepala Rick Okon on that female double. Chemistry between Lukas dan Fabio sangat kuat. I just can't help to root for them. The acting was great and the ending was so freaking beautiful. I totally love this movie. Definitely going to be in my Top 5 gay movie of all time. 

Rating: 

1 ulasan: