Iklan

Isnin, 23 Jun 2014

Movie: Stranger By The Lake

Hello!!!


Hari nak review beberapa filem yang aku baru sahaja aku tengok recently. One of them is Stranger By The Lake yang merupakan sebuah filem dari France dan bergenre thriller. Aku memang jarang tengok cerita bergenre thriller so bila aku baca banyak positive reviews for this movie, I decided to watch it. 


Stranger By The Lake mengisahkan kejadian yang berlaku di sebuah tasik yang merupakan lokasi popular untuk golongan gay mencari pasangan dan melempiaskan nafsu masing-masing. Frank (Pierre Deladonchamps) merupakan salah seorang dari mereka yang selalu ke tasik terpencil itu. Suatu hari Pierre telah berkawan dengan seorang pakcik lelaki yang ke tasik untuk menenangkan fikiran setelah berpisah dengan teman wanitanya. 

Pierre & Pakcik Henri

Hubungan Pierre dan Henri (Patrick d'Assumcao) menjadi rapat dan mereka selalu berkongsi pandangan dan pendapat. Dalam masa yang sama, Pierre tertarik dengan seorang lelaki misteri yang bernama Michel (Christophe Paou). Namun Michel sudahpun mempunyai teman lelaki sehinggalah pada suatu hari Pierre yang masih lagi berada di tasik pada lewat malam ternampak Michel membunuh teman lelakinya. Pierre yang dalam ketakutan tetapi pada masa yang sama masih lagi tertarik dengan Michel sehinggalah Michel menegurnya pada suatu hari. 

Michel & Pierre

I like this movie. I think cerita dia sangat interesting. Cuma terlampau banyak sangat babak frontal. I think 80 percent of this movie revolves around nudity kat tasik itu. Dua pelakon utama memang sangat seksi terutamanya Pierre. Aku paling suka dengan persahabatan di antara Pierre dan Henri yang bukan berlandaskan seks. Watak Michel pula memang sangat creepy. Tetapi dalam masa yang sama aku faham kenapa Pierre tidak dapat menolak godaan dari Michel. Overall it's a very nice and sexy French movie.

Rating: 

1 ulasan: