Iklan

Selasa, 19 Ogos 2014

TV Series: Love Sick The Series (Season 1)

Hello!!!


Baru-baru ni aku discover satu siri tv yang sangat cute. Daripada negara Thailand yang berjudul Love Sick The Series. Cerita ni baru lagi. Masih ditayangkan kat Thailand. Tetapi sambutan untuk siri tv ni sangat-sangat menggalakkan. Love Sick The Series ni merupakan adaptasi daripada novel online yang sangat popular. So nanti bolehlah tolong adaptasikan novel aku jugak ya. Huhu. 


Love Sick The Series mengisahkan kehidupan remaja di dua buah sekolah (satu sekolah lelaki dan satu lagi sekolah perempuan). Phun merupakan seorang pelajar lelaki yang agak popular di sekolah dan sudah mempunyai teman perempuan bernama Aim. Namun apabila ayahnya memintanya untuk bercinta dengan anak kepada kawannya, Phun terpaksa mencari helah untuk menolak permintaan ayahnya. Salah satunya meminta bantuan adik perempuannya, Pang yang sangat obses dengan anime, manga dan juga filem bergenre Boys' Love. Jadi Phun meminta bantuan salah seorang pelajar lelaki di sekolahnya iaitu Noh yang terpaksa bersetuju dengan permintaan Phun untuk memastikan kelab muzik mendapat bajet yang sepatutnya. Hubungan yang bermula atas dasar untuk memastikan Pang memujuk ayah mereka, bertukar menjadi hubungan persahabatan dan seterusnya mula membibitkan rasa cinta di antara Phun dan Noh. 


Drama ni sangat sweet. Seriously... Banyak sangat babak-babak cute yang membuatkan aku terguling-guling macam tenggiling. Phun dan Noh sangat cute bila bersama. Selain itu ada juga banyak watak lain yang menjadi penyeri drama ni. Antaranya, Yuri (pelajar perempuan yang menaruh hati terhadap Noh), Earn (pelajar lelaki dari skuad cheerleader yang menaruh hati pada Noh), Jeed & Khom (pasangan yang bukan dari keluarga yang kaya dan mempunyai masalah kewangan) dan banyak lagi.  

Siapa-siapa yang nak tengok boleh check link kat bawah. Thank you to the uploader!!!


Overall: 

8 ulasan:

  1. ada usha jugak sikit2 hari tu lepas stengok movie thailand. dia keluar kat suggestion

    BalasPadam
  2. Refer kudalakorn.com..untuk series n novel love sick nie..novel die lg interesting..

    BalasPadam
  3. aq suka gila...suka gila...suka gila ngan si Noh tu aka Captain!!!cute giler!!!!!aq suka kalau dia couple ngan Yuri.....n aq kesian kt Aim sbb Phun tu buat cmtu kt dia.....hahahahahaha...padan muka....xsabar nak tengok Noh & Phun bercium!!!hahaha ~~ ♡♡♥♡♡

    BalasPadam
  4. aq baru khatam kan 7 episode ni.. kenapa perempuan dalam citer ni macam pisau cukur?

    BalasPadam
  5. TQ kerana suggest this series. Asian BL series terbaik so far.

    BalasPadam
  6. best series ni.. aku suka.... haahhaha sweet giler...

    BalasPadam