Iklan

Ahad, 7 September 2014

Memori

Hello!!!

Hari ni entah kenapa aku active semacam. Ada je benda nak buat. Pagi sampai petang, aku busy dengan last minute preparation untuk UPSR. Aku pulak yang terlebih nervous. Balik je dari kelas, aku kemas bilik pula. Banyak jugaklah benda aku kemas, especially rak buku aku tu. Lepas susun dan sapu habuk kat situ aku pergi kemas almari pulak. 

Dalam duk mengemas boleh pula aku terjumpa beg yang penuh dengan memori aku dengan ex bf. Aku agak confuse jugak. Nak buang ke nak simpan. Ada sesetengah orang cakap kalau dah putus baik buang je barang-barang/hadiah/kad dari bekas kekasih. Aku still tak tau lagi apa yang aku nak buat dengan benda tu semua so aku masukkan balik dalam beg dan campak ke atas almari. Oleh kerana teknik campakan aku macam sengal sikit, ada satu kad jatuh. Aku pun dengan yakinnya membuka kad itu...


Shoot... Kad anniversary last year. Bulan 10 ni sepatutnya 3rd year lah.. Kad ni merupakan benda yang dia bagi paling bernilai sebab dia ni pemalas dan sangat tak kreatif so untuk dia hasilkan kad tu, memang satu keajaiban. Terus aku tutup kad itu cepat-cepat dan mood untuk mengemas terus hilang. Huhu. 

Sejak dari kami putus hari tu, sampai sekarang kami tak berjumpa dan bercakap langsung. But, after UPSR this week, company dia akan bawa budak2 yang baru habis UPSR untuk satu trip. Aku pula of courselah kena teman pelajar-pelajar ni, Cuma dia aku tak surelah samada akan ikut sekali atau tak. Last two years dia yang wakilkan company dia, tahun ni x sure lah. Nervous pulak aku memikirkan yang aku mungkin kena jumpa dia pulak. Nak tegur ke tak? Kena salam ke? Dan macam-macam lagilah soalan yang timbul dalam otak aku ni. 

Wish me luck.... :(

9 ulasan:

  1. Perkara yang lalu usah dikenang..be strong! btw,kau kate nk publish hari ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Strange Love ke? Sorry tak sempat. Tgh demam UPSR ni. Hopefully esok or lusa.

      Padam
  2. be strong fi..aku da 2 yrs broke-up, and still standing...and being single..haha..

    BalasPadam
  3. Visit my blog ahmadacid.blogspot.com

    BalasPadam