Iklan

Jumaat, 26 September 2014

Must See Gay Movies

Hello!!!

Dah lama aku tak buat review movie. Ramai yang tanya pasal movie yang baru aku tgk. Adalah several movies yang aku dah tengok tapi belum sempat review lagi. Hopefully, bila aku lapang sikit, aku akan review filem-filem tu. 

Ada seorang reader tanya aku pasal gay movie apa yang best. So kat sini aku nak compilekan movies yang pada aku memang best. Ini citarasa aku je yer. Kalau tak best jangan salahkan aku pulak. So hopefully, list ni dapat membantu korang dalam memilih cerita apa yang korang nak tengok. 

1. Shelter


Duh... Kalau korang adalah reader blog ni, mesti tahu yang aku suka sangat dengan filem Shelter ni. Lagu2 dalam filem ni best dan 2 pelakon utama pun memang hensem tapi yang paling penting adalah jalan cerita dia yang senang nak faham. Tak terlalu artistik but still brilliant. Watch this please!!!

2. Romeos


Jalan cerita filem ni sangat unik. Kisah cinta di antara seorang female-to-male transgender dengan lelaki gay. Best jugak cerita ni. Lupa pula dari negara mana cerita ni. Maybe Germany kot. 

3. The Way He Looks


Filem dari Brazil. Baru lagi release. Such a wonderful love story between two teenagers. Salah seorangnya adalah buta. Chemistry antara dua pelakonnya sangat kuat. 

4. Love of Siam


Filem dari Thailand. Kisah cinta di antara dua remaja yang kenal sejak dari kecil lagi. Cerita ni agak stress sikit. Mungkin sebab panjang sangat but at the end, it's still a beautiful love story. 

5. Boys (Jongens)


Kisah cinta di antara dua orang remaja yang juga merupakan a part of kuartet lari berganti-ganti. Cerita yang simple. Senang nak faham. 

6. Azul Y No Tan Rosa


Kebanyakan cerita yang aku bagi kat atas adalah kisah cinta yang agak serius but this one different sikit. Aku memang gelak tak ingat tgk movie ni. Kisah seorang ayah yang terpaksa menjaga anak lelakinya yang sudah lama tidak dijumpainya. 

7. GBF


Another comedy. Sangat menghiburkan. Kisah 3 pelajar wanita popular yang berebut untuk menjadikan seorang pelajar gay sebagai kawan baik mereka. 

8. Hawaii


Cerita yang tak banyak dialog. Tetapi connection di antara dua pelakon utama masih lagi dapat dirasa. Kisah seorang lelaki yang membenarkan seorang lelaki homeless untuk bekerja dan tinggal bersamanya. 

9. Date & Switch


Mengisahkan 2 orang kawan baik yang berjanji to lose their virginity before high school tetapi bila salah seorang dari mereka come out, their friendship become awkward. 

10. My Bromance


Satu lagi movie dari Thai. Movie ni, aku agak torn sikit. The first half was brilliant but then the second half rasa macam terlalu melodramatik. But, I still love it. Probably because the chemistry di antara dua pelakon utama. Mengisahkan 2 orang adik beradik tiri yang jatuh cinta di antara satu sama lain.

So that's it. Korang boleh download or kalau malas try tanya En. Adri kat email dia; adab1911@gmail.com. Rasanya semua movie yang aku listkan kat atas ni ada dia jual. Hopefully, list ni membantu korang. Selamat berhujung minggu. Aku nak menyambung Strange Love Part 3 pulak. Bye. 

1 ulasan:

  1. awak, penah tengok vite You Should meet My Son tak? another gay comedy story yang agak best.

    BalasPadam