Iklan

Rabu, 15 Oktober 2014

My Favorite New TV Shows

Hello!!!

Kawan aku selalu cakap yang aku tengok terlampau banyak tv shows. Huhu. Aku pun tak tahu kenapa. Aku lebih suka spending masa depan tv atau laptop untuk tgk cerita dari lepak kat luar. Boleh kata aku ni 'home-person'. So ramai kawan aku yang suka tanya pendapat dan suggestions daripada aku pasal tv shows apa yang patut mereka lihat. 

So hari ni, aku just nak list 5 siri tv baru yang menjadi kegemaran aku. Semuanya baru mula ditayangkan pada tahun ni so korang masih sempat lagi kalau nak catch-up. Here are my top 5 new tv shows. 

Faking It 


Faking It mengisahkan dua orang kawan karib yang mengaku yang mereka adalah lesbian semata-mata untuk menjadi lebih popular. Cerita ni lebih berunsur kepada komedi. Memang kelakar sangat. Lima watak utama dalam cerita ni sangat fun dan interesting. Season 1 cuma ada dalam 8 episod je. Season 2 baru je start. 


How To Get Away With Murder


Cerita ni mengisahkan 4 orang pelajar yang telah diterima untuk membantu professor mereka yang merupakan seorang peguam bela. Biasanya aku tak suka sangat cerita bergenre 'Law' ni kecuali Drop Dead Diva, but this show is different. Dia ada misteri sikit especially masa mula-mula start dah, 4 orang pelajar ni tengah cuba menyembunyikan mayat seorang lelaki iaitu suami kepada professor mereka lakonan Viola Davis from The Help. I love her so much.


The Flash


If I have to pick one superhero to represent me, aku memang akan pilih The Flash. Tak tahulah kenapa but aku rasa aku very similar dengan Barry Allen except aku takde superpower macam dia. Huhu. Aku happy sangat bila tahu citer ni akan dijadikan siri tv dan aku lagi happy sebab siri tv The Flash ni tak mengecewakan aku langsung. The Flash mengisahkan Barry Allen yang telah mendapat kuasa untuk bergerak sepantas kilat dan dia berikrar untuk menggunakan kuasa yang dimilikinya untuk mencari pembunuh ibunya dan juga membebaskan ayahnya dari penjara. 


Jane The Virgin


Siri tv ni diadapatasi dari telenovela popular iaitu Juana Le Virgen yang dulu pernah ditayangkan kat Malaysia tapi tajuk dia agak berlainan. I think maybe Juana' Miracle or something like that. Episod pertama dia baru je keluar, tapi aku already fell in love with Jane. Siri tv ni berkisar mengenai kehidupan Jane yang secara tidak sengaja 'disenyawakan' oleh doktor dan telah disahkan mengandung walaupun dia sebenarnya masih lagi dara. Plot dia agak gila sikit tapi teknik penceritaan dia sangat menarik dan kelakar. 


Outlander


Siri tv yang diadapatasi dari siri novel popular, Outlander. Cerita dia berunsurkan historical fiction dengan elemen fantasy sikit. Mengisahkan Claire, seorang jururawat pada tahun 40-an, yang telah menyentuh sebuah batu mistik yang telah membawanya kepada tahun 1743. Dia harus mencari jalan keluar untuk kembali kepada suaminya tetapi pada masa yang sama dia telah jatuh cinta kepada Jamie, seorang lelaki Scotland yang banyak membantunya. Cerita dia ada unsur politik, romance dan juga fantasy. Sangat-sangat best. Tak meleret-leret. Lakonan para pelakon pun memang best. One of my favorite shows right now. 

2 ulasan:

  1. juana miracle tu bestttt gilaaa. kat mana boleh download yang new version ni??

    BalasPadam