Iklan

Jumaat, 21 November 2014

Cuti Sekolah

Hello!!!

Finally... Hari ni last day sekolah so aku memang lega sangat. Sorry lah kepada yang rindu Irham tu. Aku actually dah sambung tetapi entah kenapalah aku macam tak berpuas hati. Mungkin masa aku mengarang tu, otak aku duk asyik fikir pasal kerja je. Banyak benda kena buat especially dah nak tutup sekolah. Report card, student evaluation bukan dari segi akademik sahaja tetapi kelakuan di dalam kelas juga dan macam-macam lagi. So aku decide to hold dulu 'Strange Love' and scrap apa yang dah aku tulis and I will start again. Secepat yang mungkin. Promise!!!

Ramai yang tanya apa plan aku masa cuti sekolah ni. Well. First sekali tentulah balik Kelantan. Tetapi mungkin tak lama sebab aku ada project lain pulak kat sini. Tetapi aku memang betul-betul homesick sekarang ni. Last time aku balik masa hari raya puasa bulan tujuh yang lepas. Aku ni pulak anak emak. Memang rindu sangat. Aku pun tahu yang mak aku pun rindu sangat nak jumpa aku. Tambahan pula tahun ni, ayah aku meninggal dunia. Jadi aku tahu dia sunyi sangat. 

Selain balik jumpa emak, aku juga dah plan untuk bantai semua makanan Kelantan yang memang payah nak cari kat sini terutamanya akok dan nasi tumpang. Aku ni memang hantu akok. Kalau balik Kelantan, tak makan akok memang rasa sia-sia sangat. Huhu. Nasi tumpang pun best jugak. Tak surelah samada nasi tumpang ni ada jual kat sini, tapi aku tak pernah jumpa lagi. So selain jumpa family, makanan tradisional Kelantan juga adalah target aku sepanjang di Kelantan nanti. 

Selebihnya, macam biasalah... Mandi sungai, ronda-ronda kampung dan juga tunggu banjir. Hopefully dapat main air banjir tahun ni. Bandar Kota Bharu juga akan menjadi tumpuan aku nanti. Setiap kali aku pergi KB mesti akan ada benda baru. Pesat sungguh pembangunan kat sana. Tapi aku tak suka sangat pergi KB, sebab busy sangat. Lainlah kalau ada panggung wayang. Tiap-tiap hari aku akan pergi KB. 

Okay. That's all from me. Aku akan cuba siapkan Strange Love. Weekend ni mungkin sedikit busy sebab secara officialnya umur aku akan bertukar menjadi 29. Gulpppppp... Nevermind.. 29 is the new 19. Bye.!!!


5 ulasan: