Iklan

Selasa, 4 November 2014

October Favorites

Hello!!!

SL Part 6 masih lagi dalam proses. Hopefully dalam 2 atau 3 hari lagi dapat siap. Sebelum itu aku nak perkenalkan segmen baru di dalam blog di mana aku akan share perkara yang menjadi kegemaran aku sepanjang bulan October yang lalu. Tak kiralah dari segi filem, lagu dan juga makanan yang menjadi kegemaran aku sepanjang bulan lepas. 

The Book of Life


Jujur aku cakap, aku agak kurang gemar menonton filem seram di pawagam. Bulan October pula memang dipenuhi dengan filem-filem seram disebabkan oleh Halloween, Jadi, aku agak kurang menonton wayang pada bulan lepas. Tetapi aku sempat juga tengok cerita animasi The Book of Life. Ada tema Halloween tetapi filem ini bukanlah filem seram. Sangat menghiburkan especially part muzikal yang menghiasi filem ini. 


Chapter One by Ella Henderson



My favorite album last month. Ella Henderson merupakan penyanyi kelahiran rancangan realiti, The X Factor UK. She's so talented. Bukan sahaja mempunyai suara yang bagus tetapi bakat menulis lagu yang sangat baik. Ramai yang gelarkan dia sebagai 'The next Adele'. Amazing album. 


Only Love Can Hurt Like This by Paloma Faith


Sebelum ni aku memang tak pernah minat dengan lagu Paloma Faith. But one day, aku tertengok performance dia dalam David Letterman Late Night Show. Memang aku impressed sangat masa tu. Lagu tu pula entah macam mana stuck in my head. Dahlah aku baru je putus cinta. Memang kena sangatlah dengan situasi aku. Beautiful song. 


I Hate Summer by HT Pantu


I read this book last month and I really love it. I never read anything from this author before. Buku ini mengisahkan Idrys yang membenci musim panas sejak dari kecil lagi kerana pada setiap musim panas, dia dan keluarganya akan berkhemah dan menghabiskan masa bersama keluarga Jackson. Sebab utama Idrys membenci percutian bersama keluarga Jackson adalah Jackson's Brothers yang suka membulinya terutama anak lelaki sulung, Trystan. Setelah memasuki kolej, Idrys berjaya mengelak daripada mengikuti percutian bersama keluarganya sehinggalah dia gagal untuk memberi alasan kukuh setelah lima tahun tidak mengikuti percutian keluarga. Pertemuan semula dengan Trystan membangkitkan kembali memorinya yang dibuli oleh Trystan dan adik-adik lelakinya. Trystan masih lagi gemar menyakatnya manakala adik lelaki bongsu Trystan, Josh pula cuba untuk mendekatinya. I really like this book. It's so funny. The sexual tension between Idrys and 'straight' Trystan is really strong. A must read LGBT book. 


How To Get Away With Murder




Aku memang suka sangat dengan siri tv ni sekarang. Jalan cerita dia sangat bagus dan penuh dengan misteri. Watak kegemaran aku pula semestinya, Connor Walsh. He's so freakin' sexy. 


Chicken Tandoori Sandwich at Subway


Favorite sandwich aku is back. Kerap juga lah aku merewang ke Subway, Sunway Pyramid untuk makan menu ni. Dah lah limited time. Hopefully bulan 11 ni still ada lagi. Aku suka sandwich ni sebab rasa tandoori dia yang agak kuat. Tak pedas sangat tetapi masih lagi rasa rempah dia. 

4 ulasan:

  1. saya juga suka chicken tandoori sos bawang lebih (tetiba - patutlah ketiak busuk)

    BalasPadam
  2. Mcm mana nk baca novel I hate summer...yg free je.....xpyh online purchase???

    BalasPadam
  3. Please support my new PLU novel Asyraf Suka Hariz! at www.missohshemm.blogspot.com :DD

    BalasPadam
  4. Rindu irham . . Huhu

    BalasPadam