Iklan

Isnin, 29 Disember 2014

Banjir 2014

Hello!!!

Sebelum sekolah mula balik, aku memang plan nak balik Kelantan. Plan asalnya dalam hujung bulan 12. Tetapi banjir yang melanda memang membantutkan plan asal aku. Tambahan pula aku tinggal di kawasan Kuala Krai so memang sahlah tak boleh balik. 

Kawasan rumah aku actually tak pernah naik air. So aku memang tak bimbang sangatlah mula-mula. So bila lost contact dengan family tu aku still positif lagi until aku tengok update di facebook gambar kawasan kampung aku. Terkejut aku tengok, terus panik. Setiap masa aku try call family aku di kampung but tak dapat. 

4 hari jugaklah aku lost contact dgn family. Bimbang sangat. Selamat ke mereka? Ada tempat tinggal ke mereka? Makanan cukup tak? Dan macam-macam soalan lagi timbul. Syukur sangat bila Uncle aku mesej yang Mak aku dan adik-adik aku pergi ke rumah Uncle aku untuk minta bekalan makanan. Kat situ dah ada line so dapatlah contact. 

Bertambah syukur bila air tak masuk ke dalam rumah sebab rumah aku tinggi. Tapi rumah-rumah jiran yang rendah memang habislah. Kesian sangat apabila dengar cerita pasal banjir kali ini. So plan balik ke Kelantan terpaksa ditangguhkan. Tapi sebelum sekolah start, aku plan nak balik jumpa family di Kelantan. 

Takziah kepada semua mangsa banjir. 

1 ulasan:

  1. kasihan
    disini juga lagi banjir
    daerah Bandung dan Jakarta sampai banjirny merendam atap rumah
    kasian sekali liat di berita

    BalasPadam