Iklan

Khamis, 1 Januari 2015

2015

Hello 2015!!!

Cepat sungguh masa berlalu. Pejam celik, pejam celik dah 2015. So macam mana azam tahun lepas? Aku pulak rajin buat azam but then of courselah ada yang berjaya dan ada juga yang gagal. Overall, 2014 merupakan tahun yang agak kurang baik sikit untuk aku. Malah untuk negara kita pun. Banyak sangat musibah yang melanda seperti kapal terbang hilang, kapal terbang jatuh, jerebu, banjir, krisis air dan macam-macam lagi lah. 

Aku pula, tahun ni diuji dengan banyak dugaan. Dugaan yang paling berat adalah kehilangan ayah tercinta yang aku panggil 'Papa'. Aku selalu perasan yang kalau anak lelaki banyak yang rapat dengan mak. Aku pun memang rapat dengan Mama aku tapi dengan Papa aku pun aku masih rapat. Selalu share masalah dan dia memang seorang ayah yang sangat baik. Walaupun keluarga kami bukanlah senang, tapi aku dan adik-adik aku tak pernah rasa susah. After dia pergi, memang rasa kosong dan sunyi sangat sebab Papa aku ni memang jenis suka mengusik dan sangat kelakar. Kalau aku balik kampung pula, instead of my mother, dia suka mengarah-arah aku. "Long, air teh satu", "Long, goreng telur", "Long, belanja KFC" dan banyak lagi lah. I miss him so much. 

Selain itu, aku juga putus cinta pada tahun ini. Walaupun sedih dan kecewa, aku still positifkan diri dan anggap ini adalah rahmat. At least yang kat sebelah kiri tu kuranglah sikit mencatat dosa aku. Huhu. Selamat bertunang pada ex bf. Aku tahu dia ada lurking around kat blog ni (perasan...). It's okay, I'm fine.... 

Dari segi kerjaya pula, still kerja yang sama, gaji pun naik cuma buat pertama kalinya aku dapat interview kerja kerajaan sebagai pensyarah. Dan aku baru dapat keputusan interview tersebut pada awal bulan Disember. Gagal... Huhu... 

Selain itu juga, rumah aku pun antara kawasan yang terlibat dengan krisis air. Bengang sungguh. Terpaksa angkut air dari bawah bila takde air. Jerebu pun agak kuat di kawasan aku dan kampung aku pula dilanda banjir. So keseluruhannya, tahun ni agak suram sikit. 

Hopefully tahun 2015 ni akan membawa banyak rahmat baru dalam hidup aku dan juga hidup korang semua. Terima kasih untuk semua pembaca. Blog ni pun dah nak hampir setahun dah. Thank you again for being apart of my life. 

2 ulasan:

  1. InsyaAllah tahun 2015 akan lebih positif. Amin. :)

    BalasPadam
  2. Wishing you all the positive things in the year 2015. Barang yg lepas jgn dikenang.. Maju kehadapan. ;)

    BalasPadam