Iklan

Selasa, 6 Januari 2015

Interracial Relationship

Hello!!!

Hari tu ada orang tanya pasal hubungan aku dengan lelaki yang bukan  satu bangsa dengan aku. Macam mana aku handle hubungan kami? Tak geli ke? Dan ada beberapa persoalan lagi. Aku plan nak buat satu post pasal ni, menceritakan hubungan aku dengan lelaki bukan Melayu but then laptop aku buat hal so tertangguh sampai terlupa. Mujurlah aku ingat balik. 

Well, aku pernah berhubungan dengan tiga orang lelaki bukan Melayu. 2 daripadanya adalah berbangsa Cina dan seorang lagi adalah India. Macam mana ya nak cakap. Honestly soal bangsa tak pernah menjadi isu untuk aku. Mungkin sebab aku dibesarkan di kawasan estet, di mana penduduk di kampung aku merupakan campuran orang Melayu dan India. Kemudian, semasa aku berumur 13 tahun pula, aku tinggal di kawasan yang mempunyai ramai penduduk berbangsa Cina. So untuk berhubungan dengan lelaki Cina atau India tidak pernah menjadi isu untuk aku. 

Masa aku di sekolah, aku berkawan dengan seorang budak lelaki Cina, W. Hubungan kami memang rapat. Sehinggalah bila tinggal di asrama, kerapatan kami telah menyebabkan kami bertindak melampaui batas. Then lepas tu, hubungan kami agak awkward. Dari kawan rapat bertukar menjadi kawan sekelas sahaja. Then sehinggalah aku berpindah ke tempat lain, kami tidak lagi berhubung di antara sama lain. Agak sedih memandangkan aku kenal W sejak aku berumur 7 tahun lagi. 

Then masa aku umur 17 aku pernah couple dengan seorang lagi Chinese guy, T. T berumur 18 tahun tapi dia juga akan ambil SPM sama dengan aku sebab sekolah Cina kan ada tahun peralihan or something like that. Jumpa kat laman chat, then jumpa. Rumah kami pula memang dekat. So orang lain yang nak ambil SPM sibuk belajar, aku pula duk menggatal. Hubungan kami bertahan selama berbulan-bulan juga hingga aku kantoi dengan Uncle aku masa tengah berdating. So kena lah putus. 

Then the last one adalah dalam tahun 2011, sebelum aku couple dengan my last ex-boyfriend. I met this Indian guy, Y. Sangat charming. Aku ni actually hantu cerita Hindustan. So kekadang tu perasan juga nak bercinta dgn hero hindustan. Dan Y pula memang mempunyai ciri-ciri hero hindustan yang dicari. So kami berhubungan. Jumpa dan tengok wayang. Cuma ada satu problem. Dia berumur 20 tahun, aku pula masa tu dalam 26 tahun. So dia agak kebudak-budakan sikit. Dia pun still study di Politeknik. Kat Utara pulak tu, so we decided to stay as friends. 

So, apa cabaran aku masa berhubungan dengan mereka ni? Well takdelah cabaran sangat pun, cuma yang aku ingat masa dating dengan si T, dia pernah bawa aku pergi restoran cina. Aku tak sure lah restoran ni halal ke tidak, ada pork ke tidak tapi aku just senyap je. Tak bagi tahu T pun pasal kebimbangan aku. Then masa order, aku just order ais kosong then bagi alasan dah kenyang. So si T ni pula order Mee Goreng yang tersangatlah sedap baunya. Aku baru balik dari kelas tambahan so memang laparlah sampai perut pun berbunyi. Kuat pulak tu. T yang duduk sebelah memang dengarlah. So dia gelak then bagi aku garfu. Aku macam serba salah then dia ckp don't worry, ni takde pork dan alcohol. Lepas dia ckp macam tu, tanpa segan silu, aku melantak Mee Goreng tu tanpa waswas. Hopefully memang betul lah takde benda2 tu semua. Huhu. So, jangan jadi macam aku. Kalau korang ada couple dengan orang bangsa/agama lain, better clear kan benda ni awal-awal. 

Then, ada yang tanya tak geli ke? Aku dah boleh agak soalan ni mengenai apa. Hmmm... Aku tak terfikir pun pasal geli, tapi aku ada terfikir pasal 'uncircumcised penis' atau 'UP'. Huhu. Rasa dia sama ke lain? Bau dia camner? Dan banyak lagi stupid questions yang bermain dalam kepala otak aku. But at the end, it's still a penis right?.. Just be safe!!!

T juga pernah bawa aku lepak sekali dengan kawan-kawan dia for a study group. Masa percubaan SPM, aku dapat A in BM so tugas aku adalah untuk membantu dia dan kawan-kawan dia. It was a little bit awkward sebab dia orang ni duk asyik bercakap Mandarin jer. Aku pula memang dah jenis blur. So lagilah blur jawabnya. Tapi si T ni sangat bagus. Dia tak pernah buat aku rasa tersisih, so dia still cuba include kan aku dalam perbualan tu. So please, contohi si T. 

Overall, interracial relationship should not be a problem. Lain lah kalau interspecies. Yang tu memang pelik dan patut dijauhi. Just open your mind and be ready to learn new things in your life. Tak kira lah sama bangsa ke, berlainan bangsa ke.. yang penting keserasian tu kena ada. Kalau korang dah serasi dengan orang berlainan bangsa, why not? 

So nanti aku nak cari yang Korean pulak. or Latina.. Ada tak kat sini? Baik mengaku... Hehe

5 ulasan:

  1. Teringin sebenarnya dengan interracial relationship ni. haha

    BalasPadam
  2. Satu Malaysia nie .. Good2 ..
    Saya tak de pengalaman pon ..tapi pernah diajak kapel dengan 2 orang Chinese. Lain kali saya nak minta advice awak la ..hehehe

    BalasPadam
  3. tak yah geli, kita kan "1Malaysia"

    kita geli ngan org pengotor je...

    BalasPadam
  4. Aku tak minat sangat bergaul dengan cina or india,couple lagi aku tak nak.bukan racist,just aku tak berminat.

    tapi aku berangan nak dapat couple european atau caucasian..pelik kan?haha

    BalasPadam