Iklan

Jumaat, 9 Januari 2015

Something Like Summer

Hello!!!

Agak lama juga aku tak buat movie review. Bukan apa kebanyakan movie yang aku tengok lately, agak biasa-biasa saja. So nak buat review pun malas jadinya. Tapi ada satu movie yang akan diadaptasikan dari sebuah novel popular bakal ditayangkan tahun ini. Novel itu ialah Something Like Summer. Aku baca novel ni pun dah lama dan aku memang suka sangat dengan novel ni so bila dapat tahu yang novel ini akan dibuat versi filem, aku memang excited. 


Something Like Summer mengisahkan kehidupan seorang remaja lelaki bernama Ben. Kehidupan dia agak sunyi dan kadangkala dia juga menjadi mangsa buli di sekolah kerana keberaniannya to come out as a gay. Tetapi rakan baiknya, Alison selalu ada bersamanya walaupun ayah Alison tidak mahu Alison terus berkawan dengan Ben. 

Sehinggalah pada suatu hari di musim panas, Ben telah ternampak seorang remaja lelaki yang baru sahaja berpindah ke kawasam itu. Remaja lelaki itu, Tim telah menarik perhatian Ben dan Ben menghabiskan cuti sekolahnya dengan menghendap Tim. Namun bila bermulanya musim persekolahan, Tim telah bergaul dengan pelajar-pelajar popular dan ini sekaligus memusnahkan hasrat Ben untuk mengenali Tim. 

Tetapi, pada suatu hari Ben secara tidak sengaja telah melanggar Tim dan mengakibatkan Tim telah patah kakinya. Pada masa itu juga, ibu bapa Tim tiada di rumah kerana sedang bercuti dan Ben yang berasa bersalah bersetuju untuk membantu Tim. Tanpa diduga hubungan mereka menjadi rapat sehinggalah Ben mengetahui yang Tim sudah mempunyai seorang teman wanita. Dia membuat keputusan untuk menjauhi Tim namun pada suatu malam Tim menghubungi Ben dan meminta Ben untuk 'menolongnya'...

Itulah sedikit sebanyak sinopsis pasal movie ini. Sedikit gambar-gambar pelakon yang akan menghiasi filem ini. 



Austin McKenzie as Ben

Davi Santos as Tim
I'm so looking forward for this movie. Kedua-dua pelakon utama memang nampak perfect sangat untuk watak Ben dan Tim. Not sure bila movie ni akan released. Hopefully by the end of this year.

Kalau ada yang berminat untuk baca novel ni, boleh email kat aku di freaklikeusfi@gmail.com. Aku ada epub version. Boleh baca pakai iBooks. Ada yang tanya pasal samada boleh baca tak file epub kalau guna kindle. Aku tak sure. Rasanya tak boleh sebab kindle menggunakan format mobi or something like that. Maybe korang boleh convert file epub ni kepada mobi, then boleh baca kot. 

Tengah sebut pasal kindle ni, tiba-tiba terasa nak beli kindle pulak... Kat mana ya jual? Mahal tak? Huhu


4 ulasan:

  1. Malaysia susah cari ma kindle ..beli kt amazon jer .. ori ..ada warranty lagi. Klu nk murah pon kt amazon yg second hand .. :p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak pernah lagi beli barang kat Amazon. Lama tak kena tunggu?

      Padam
    2. Dekat Amazon tue semua dia bagitau. Bila expected delivery..sampai bila. U boleh tracking. So far boleh dipercayai.

      Padam
  2. badlishah21@yahoo.com
    I want the epub.....thank u in advanced

    BalasPadam