Iklan

Isnin, 4 Mei 2015

Web Series: G&T (Season 1)

Hello!!!

Aku baru je habis tengok satu siri kat Youtube. Siri ni dari Italy dan hanya ditayangkan melalui bentuk web series. Satu episod biasanya dalam 15 hingga 20 minit je so senanglah nak marathon. Dan aku habis tengok season 1 dalam masa 3 jam sahaja. 


G&T (Giulio & Tommaso) mengisahkan 2 orang kawan baik yang telah berkawan sejak dari kecil lagi, Giulio dan Tommaso telah menghadiri sebuah parti di kolej mereka. Giulio bercadang untuk memberitahu kawannya yang dia adalah gay. Tetapi tanpa diduga, Tomasso telah mencium Giulio kerana mabuk dan hubungan persahabatan mereka telah terjejas. 


Lima tahun berlalu. Giulio tinggal bersama Sara, yang juga merupakan salah seorang kawan baiknya di kolej. Tommaso pula masih bersama dengan kekasihnya Serena dan mereka akan berkahwin tidak lama lagi. Gianluca, kawan baik kepada Tommaso telah mengadakan parti untuk meraikan kelab yang baru dibukanya. Setelah lima tahun tidak bertemu, Giulio dan Tommaso bertemu buat kali pertama. 


Okaylah, aku tak nak spoil pula sebab jalan cerita dia memang sangat menarik. Ada flashback pada malam kejadian, apa yang berlaku dan banyak lagilah. Walaupun hanya web series, cinematography dia sangat menarik dan cantik. Yang paling aku suka, pemilihan lagu untuk setiap episod sangat menarik. Overall, korang MESTI tengok cerita ni. Season 1 ada 14 episod rasanya. So kalau korang nak tengok, boleh tengok kat sini 


Okay, aku nak marathon Season 2 pulak. Season 3 rasanya akan keluar hujung tahun ni. 

Rating: 

Bye!!!

4 ulasan:

  1. TQ for the sharing...Amir mmg minat series2 macam nie...;-)

    By The Way, Humbly...do visit Amir Blog.... http://iamwarlord.blogspot.com/ ;-P

    BalasPadam
  2. Waa thanks for sharing the link!

    BalasPadam
  3. okiessss. nak tengok! haha. mengisi masa lapang dengan tonton u tube :3

    BalasPadam