Iklan

Khamis, 9 Julai 2015

TV Series: Love Sick The Series (Season 2)

Hello!!!


Sekarang ni aku tengah busy 'menelaah' siri tv Love Sick. Musim pertama siri tv popular Thai ini ditayangkan pada tahun lepas. Suka sangat dengan siri tv ni sebab banyak sangat babak-babak yang sweet di antara dua watak utama Phun & Noh. Seingat aku musim pertama hanya ada 13 episod tapi untuk musim ni dah sampai episod yang ke 20. Tak pasti lah pula aku ada berapa episod semuanya. So hari ni aku just nak kongsi sedikit ringkasan tentang watak-watak utama untuk musim ini.

Phun & Noh




Rasanya penamat musim lepas, Phun & Noh bersetuju hanya untuk menjadi sahabat. Tetapi tak kekal lama pun sebab mereka berdua saling menyukai di antara satu sama lain. Mereka juga mula berani menunjukkan perasaan masing-masing. Babak kegemaran aku adalah bila Noh memberitahu Phun yang Phun adalah satu-satunya lelaki yang disukainya. And then, Phun pula menjerit memberitahu Noh yang dia juga sukakan Noh walaupun di situ ada ramai pelajar lelaki lain. Kelakar sangat babak tu. 


Earn



Earn pula masih menaruh hati dengan Noh. Pelbagai cara yang dilakukan Earn untuk menarik hati Noh. Kesian juga dengan Earn. 


Ohm & Mick





Ohm ni merupakan kawan baik kepada Noh. Rasanya pelakon lain yang bawa watak Ohm pada musim lepas. Tapi aku tak kisah sebab Ohm yang ni lagi best. Aku memang tak expect pun yang watak Ohm akan suka pada pelajar lelaki juga. Pelajar lelaki yang menjadi perhatian Ohm ialah Mick. Sangat comel Mick ni. Aku tak sure pula kalau watak Mick ni ada kat musim pertama. Mick adalah pelajar junior yang baru saja menyertai kelab muzik. So, Ohm banyak membantu Mick. Cute sangat mereka berdua ni. 


Per & Win



Per merupakan ahli kelab muzik juga. Dan Win pula merupakan kawan baik dan juga jiran kepada Per. Per banyak membantu Win sehingga Win jatuh cinta kepada Per. Tetapi bila Per mendapat tahu yang Win sukakannya, hubungan mereka menjadi renggang. 


Yuri & Aim


Yuri pula masih lagi obses dengan Noh. Masih tak faham-faham lagi yang antara dia dengan Noh tak ada sparks langsung. Tapi aku suka dengan watak Yuri ni. Naif sangat. Baik pula tu. Aim pula, dah mula curang dengan Noh. Dan dia dah mula syak dan curiga dengan hubungan antara Phun dan Noh. Dia mula plan untuk menjejaskan hubungan antara Phun dan Noh. 


Jeed & Khom


Watak Jeed ni mengelirukan aku sikit. Kadang-kadang aku kesian dengan dia, then aku benci pula. Khom pula tak ada sangat watak dia dalam musim ni. Cuma kadang-kadang je terserempak dengan Jeed. Hubungan mereka masih lagi belum pulih tambahan pula Jeed sekarang menjalinkan hubungan dengan Neung, seteru utama Khom dalam kelab renang. 

Kalau nak tengok, boleh check website Kudalakorn. Dailymotion streaming dan ada English subtitles. 

3 ulasan:

  1. hehe.. nice review. tp kalau nk best baca novel dia.. series ni da byk cut dia punye scene sbb nk masukkan scene untuk watak2 lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btul..best baca novel die.. feeling habis

      Padam
  2. dah lame follow since season 1 , season 2 ni lagi best aww >.< #teamohmmick <3

    BalasPadam