Iklan

Ahad, 6 September 2015

Movie: Xenia

Hello!!!

Hari ni aku nak share pasal sebuah movie. Lama dah jugak aku tak buat review pasal movie. Filem ini dikeluarkan pada tahun lepas. So masih baru lagi. Rasanya movie ni dari Greece dan bahasanya pun tentulah menggunakan bahasa Greece. Tapi ada English subtitles so no problemlah walaupun kadang-kadang aku bantai je tengok movie berbahasa asing tanpa English subs. 



Filem Xenia ini mengisahkan dua orang adik beradik Odysseus dan Danny. Hubungan mereka agak dingin. Danny yang berumur 16 tahun masih lagi tinggal dengan ibu mereka manakala Ody yang sudah berumur 18 tahun sudah tinggal berasingan. Suatu hari Danny datang menemui Ody dan memberitahu yang ibu mereka telah meninggal dunia. Danny menggesa Ody untuk membawanya menemui ayah mereka yang telah meninggalkan mereka sejak dari kecil lagi. Ody yang tidak mempunyai pilihan lain, terpaksa membawa adiknya merentas negeri untuk menjejaki ayah mereka. 


So cerita ni lebih menekankan tentang hubungan kekeluargaan. Konsepnya agak santai. It's a road trip movie. Sangat ringan. Tak pening kepala sangat. Dua pelakon utamanya pula memang kacak. Especially pelakon yang membawa watak abang, Ody iaitu Nikos Gelia. Tapi watak Danny lagi complicated and interesting. 

Ody dan Danny

Rating: 


3 ulasan:

  1. Well, quite intresting...Amir nak try download lah citer nie...TQ Mr F.I

    BalasPadam
  2. Dah tgk series Verbotene Liebe/ Christian & Oliver. Kalau belum cuba lah tgk sangat menarik..

    BalasPadam