Iklan

Selasa, 15 September 2015

Sabtu

Hello!!!

Hari ni aku dah start cuti. Walaupun cuti, aku sebenarnya still kena bekerja. Lepas ni akan bawa pelajar-pelajar aku yang baru habis UPSR ke kem. Then aku apply cuti untuk Hari Raya Haji ni. Better lulus lah cuti aku tu. Dahlah aku dengan confident beli tiket awal-awal. 

Pagi tadi aku terbaca satu artikel mengenai rahsia hari lahir. Aku yang terlupa hari aku dilahirkan ni teruslah check google untuk tengok tarikh lahir aku jatuh hari apa. So, aku dilahirkan pada hari Sabtu... Wah secara automatik terus aku rasa sayang sangat dengan hari Sabtu. 

Okay, so dengan rakusnya aku membaca lah artikel tu. Aku bukannya percaya sangat tapi saja je.. Boring sangat duk dalam office. Hari ni tak sekolah tapi cikgu-cikgu kena datang jugak. Okaylah. Jom tengok betul tak apa yang artikel ni tulis pasal orang yang dilahirkan pada hari Sabtu. 

"Seorang yang kuat cemburu"

Erkkk... Yang ni macam betul.. Huhu.. Dulu lah, masa zaman U, aku ni agak cemburu. Membabi buta jugaklah.. Sampai ex aku fed up kot.. Tapi sejak dah matang ni, rasa cemburu aku dah mula berkurangan. Tak larat dah kut nak cemburu. 


"Seorang yang mementingkan kebendaan"

Hmm.. Yang ni salah. Sebab aku ni jenis tak kisah sangat dengan brand. Contohnya baju ke, kasut ke.. Tak pernah terlintas or malu untuk pakai benda-benda cap ayam ni. So aku bangkang pernyataan ini.


"Tidak menyukai kanak-kanak"

Yang ni memang menipu lah. Aku suka dengan kanak-kanak. Kadang-kadang aku sendiri sampai dah berperangai mcm kanak-kanak. Kerja aku pun banyak dengan kanak-kanak. Even kalau dulu-dulu ada orang tanya aku nak berapa anak, aku dengan yakinnya akan jawab 10. Huhu. So salah. 


"Seorang yang suka bertikam lidah"

Salah jugak!!! Aku ni jenis pendam. Kalau tak puas hati pun aku senyap je. Sampailah aku meletup. Kalau boleh aku cuba elakkan drama-drama ni. Tak larat. 


"Seorang yang tegas pendirian"

Yang ni betul. Aku memang tegas. Kalau benda yang aku tak suka, aku memang takkan sukalah. Contohnya rokok, Dulu aku pernah date dengan satu mamat ni. Sepanjang kat kedai Mamak seksyen 7 tu, merokok je kerja mamat ni. Muka hensem. Tapi takpelah aku memang tak suka asap rokok. Aku ada lelah. Lepas date tu, jujur je aku sms dia yang aku tak boleh keluar dah dengan dia sebab asap rokok dan aku ada lelah. Then dia balas, berlagak bagus. Suka hati kaulah. So pendirian aku memang kuat. Tapi kalau muka macam Zac Efron yang merokok...... huhu.. Akan dipertimbangkan.


"Seorang yang cerdas dan teliti dalam kerja"

Ya kot.. Taknak lah puji diri sendiri. Hehe. Tapi menurut rakan sekerja aku, ni memang ciri-ciri aku. So aku redha je lah kan. 


"Apabila bercinta suka menyelidik latar belakang pasangan dan suka menguji"

Alamak. Yang ni macam betul je. Tapi niat aku baik. Manalah tau aku tengah bercinta dengan pembunuh ke. Bab suka menguji tu pun betul. Tengah duk rumah dlm keadaan sihat walafiat, entah apa yang merasuk, aku akan sms cakap aku demam. Kononnya target nak suruh ex aku dtg rumah bawa ubat dan makanan lah. Baru sweet kan.. Tapi tak pernah menjadinya taktik aku ni. Ex aku biasanya reply makan ubat, tidur. Grrr


"Pandai berjimat"

Yalah kot. Aku suka bawa bekal. Dapat jimat duit. Dan aku suka makan di rumah. So boleh kata aku ni pandai jimatlah jugak. 


"Agak dingin untuk memulakan hubungan intim tetapi apabila bermula seksnya kuat, tahan lama dan dilakukan dengan penuh mesra" 

Tersedak aku bila terbaca part ni. No komen... (sambil tersenyum sinis). Huhu.

Okaylah. Tak boleh percaya sangat benda-benda ni. Sebagai hiburan je. Tapi part last tu.. memang tak boleh blah.. 


2 ulasan:

  1. hehehe..tak semua faktanya betulkan..ada yang sama dengan diri sendiri ada yang tak..

    BalasPadam
  2. Hahaha, suka part akhir tu jer hahahaha.. terbaikk

    BalasPadam