Iklan

Isnin, 11 Januari 2016

2015 Favorites: LGBTQ Movies

Hello!!!

Masih lagi dalam mood me'listing' favorite aku sepanjang tahun lepas. Seterusnya part last untuk movie selepas Hollywood movies dan Bollywood movies iaitu my favorite LGBTQ movies pada tahun lepas. Here are my favorites. 


Cuatro Lunas

I did a review for this movie. Kompilasi 4 kisah yang sangat menarik. Boleh check my review here

http://freaklikeusfi.blogspot.my/2015/02/gay-movie-cuatro-lunas.html



Xenia

Juga pernah direview. Mengisahkan 2 orang adik beradik yang mencari ayah mereka. Kinda a road trip movie. Sangat menghiburkan.



Jess & James

Another road trip movie. Tapi kali ni antara dua orang strangers yang baru bertemu. Selepas one night stand, James telah mengajak Jess untuk mengikutinya yang ingin melarikan diri dari ibunya yang agak annoying. Jess bersetuju kerana ingin melawat abangnya yang telah lama menghilangkan diri. Dua pelakon utama sangat seksi. Huhu



Boy Meets Girl

Kisah cinta di antara seorang gadis transgender dengan kawan baiknya semenjak dari kecil lagi. Sangat touching dan ada certain part sangat kelakar. I'll make a review untuk this movie nanti. Sangat menarik. 



Beira-Mar aka Seashore

Mengisahkan dua orang kawan yang mana hubungan mereka telah menjadi renggang cuba untuk memulihkan kembali persahabatan mereka. Salah seorang dari mereka ialah gay dan seorang lagi agak curious. Movie agak slow but still menghiburkan. Sinematografi sangat cantik. 



You and I

Another road trip movie. Jonas mengajak rakan baiknya, Phillip untuk menemaninya melawat site menarik untuk projek fotografinya. Walaupun Phillip gay, persahabatan mereka langsung tidak terjejas. Sehinggalah mereka menumpangkan seorang lelaki, Boris. Boris menunjukkan rasa minat terhadap Phillip dan ini membuatkan Jonas mula cemburu. Ketiga-tiga pelakon utama sangat seksi. So boleh cuci mata. 



Velociraptor

Mengisahkan dua orang sahabat. Apabila ada desas desus mengatakan yang dunia hampir tamat, Alex yang masih lagi virgin meminta bantuan rakan baiknya yang straight, Diego untuk bereksperimentasi bersamanya. Chemistry antara pelakon sangat bagus. Lakonan pelakon sangat baik terutama babak pertama kali mereka. It was so awkward. 

Mungkin ada movie yang aku tertinggal. Don't forget to leave your comment kalau ada apa-apa movie yang best yang patut aku tonton. 

Previous

13 ulasan:

  1. Wow...banyak gak movie yang boleh dtengok nie...boleh start download...TQ 4 da info bro...;-)

    BalasPadam
  2. tq for sharing..okeh nak carik la movie2 nih...

    BalasPadam
  3. mana nak tgk semua cite ni? i berminat nak tgk velociraptor. huhu mind to share?

    BalasPadam
  4. Nak tyeeee mcm ne nak dptkan movie ni,,ade yg jual on line x nak beli,,,,seyesss sumpah x bohong

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu ada orang jual yang download. Tapi x sure lah dia ada jual lagi tak. Cuba email dia adab1911@gmail.com

      Padam
  5. kat YouTube ada x? nk skodeng jap .. thanks

    BalasPadam
    Balasan
    1. Youtube payah lah Shin. Kena download kat torrent

      Padam