Iklan

Isnin, 9 Mei 2016

April Favorites

Hello!!!

Hari ni just nak share my favorites from last month. Dah lama juga tak share benda-benda yang menjadi kegemaran aku dengan korang. These are my favorites from last month. 

Captain America: Civil War


Best sangat... Aku memang obses dengan filem superhero dan filem ni memang menepati citarasa aku. The fighting scene antara Team Iron Man dengan Team Cap memang awesome. I plan to watch this again. Kalau kena pilih, aku definitely Team Captain America.

Descendants of the Sun


Aku jarang tengok drama Korea. Tapi bila dengar ada review yang bagus and my colleague pun duk asyik angau pasal hero drama ni, aku pun tengok lah. Yalah, selalu blur je bila dengar topik perbualan pasal drama ni. I love this. Sangat menarik. Bukan sekadar kisah cinta. Aku still remember heroin drama ni masa dia berlakon drama Autumn In My Heart. Aku maybe dalam form 2 or 3 masa tu. Tapi dia still kelihatan muda & cantik. Aku habiskan the whole series (16 episod) tak sampai satu minggu pun. Binge-worthy series. 

Blue Neighbourhood - Troye Sivan


My favorite album for this year so far. I used to watch him a lot on Youtube doing covers. Album penuh pertama Troye memang tidak menghampakan aku. Setiap lagu ada maksud yang tersendiri. Beautiful album. Lagu-lagu favorite aku dalam album ni ialah Talk Me Down, Youth, Fools dan Wild. 

Orphan Black (Season 4)


Season 4 baru je mula ditayangkan. I love this tv show so much. The lead actress is amazing. Mengisahkan seorang wanita yang mendapat tahu dia adalah salah seorang hasil klon. Best sangat. Totally recommended. 

Colourful Whiteboard Marker


Kat sekolah, aku hanya dibekalkan dengan marker warna hitam, merah dan biru jer. Satu hari aku terbaca yang menggunakan marker yang berwarna-warni boleh membantu fokus students. Semangat aku terus cari colourful marker. I bought this at Daiso. Already used one packet. Adalah lebih sikit fokus anak murid aku bila tengok warna-warna lain kat papan putih. 

Funko Pop! Mulan


My latest Funko Pop! collection. Walaupun filem Mulan ni dah lama ditayangkan (1998 kot), aku baru je tengok filem Mulan ni last month. Jarang sangat tgk filem-filem Disney Princess ni. Rasanya filem Rapunzel (Tangled) dan Frozen je lah aku pernah tgk. So bila tengok filem Mulan ni, terus jatuh cinta dengan Mulan. Few days later, saw this vinyl figure, and I bought it immediately. Aku dah plan nak tengok filem Disney Princess yang lain mcm Princess & the Frog, Cinderella, Beauty & the Beast, Pocahontas, Brave dan lain2 lagi lah. Masalahnya nak download lah pulak malas. Huhu. 

Nutox Serum Concentrate


Sejak dah masuk umur 30 an ni, kulit muka aku pun dah tak macam dulu. Kadang-kadang aku terkejut bila tengok dekat cermin (dramatik sikit). Bila ada colleague yang tegur muka aku dah kusam dan berkedut (I was like really?), aku tergamam jugak. Ada yang suggest pakai serum. Aku sebenarnya malas dan rasa leceh nak jaga muka ni. Rutin aku, senang je. Cuci muka pagi dan malam. Done. Kadang2 kalau rushing aku memang skip je cuci muka. So bila dengar perkataan 'berkedut' tu, aku trauma jap. Ada orang suggest serum ni sebab ia agak murah compare to serum yang lain. Dah lebih 2 minggu aku guna. Aku surprise jugak sebab agak berkesan. Ramai yang tegur ckp kulit nampak bersinar dan sihat (wah...). So okaylah tu kot. 

At First Sight Book Series (#1 Tell Me It's Real & #2 The Queen and The Homo Jock King)


Aku memang suka dengan buku yang ada 2 completely different characters yang fell in love. Plot yang ringan dan sangat kelakar. I think I'll do a review on these series

That's it from me. Bye... 

3 ulasan:

  1. Descendant of the sun the most best korean drama ever!!!!!

    BalasPadam
  2. Descendant of the sun. Start jatuh cinta tgk sebab ade my Boyfriend Song Joong Ki yg makin encem XD

    BalasPadam
  3. Hye abg.. Adek disini nk recommend crita bru.. Mmang tip top... Sdikit pun tdak mnghampakan.. So sweet.. The title is grey rainbow... Ni thai punya gay story and it released this year.. Abg bleh check dlm youtube siap ade eng sub... Tngok eh.. Lpas tu bgi feedback...

    BalasPadam