Iklan

Selasa, 7 Jun 2016

Ramadhan 2016

Salam. 

Wah.. sopan pulak aku bulan Ramadhan ni.. Biasanya hi je kan. 2 hari dah berlalu puasa. Aku sebenarnya plan nak balik puasa kat Kelantan but then bila fikir, raya nanti pun nak balik lagi, aku hold dulu niat aku. Tambahan pulak aku dapat cuti lama this year so tunggu lah dulu. 

Tahun ni aku, persiapan aku buat awal. Bukan sebab semangat nak sambut raya ke apa, tapi malas nak bersesak time dekat raya nanti. Dahlah cuaca sekarang ni masih lagi panas. So aku dah beli siap2 jubah, kasut, selipar, kopiah. Biskut raya pun dah tempah. So nanti tak payah nak kalut sangat bila dekat raya. 

Bila tiba Ramadhan ni, rasa rindu dekat arwah Papa pun mencanak naik. Papa aku ni memang jenis talkative. So bila ada dia memang bising. Dia juga suka pergi beli makanan dan kuih dekat bazar Ramadhan. I'm missing him so bad right now. 

Teringat balik kenangan first time puasa masa umur 7 tahun. Aku dalam pukul 2 macam tu dah memberontak nak buka puasa. Tambahan pula adik aku tak puasa. So kira mcm dengki lah. Huhu. Tapi Papa aku pandai motivasikan anak dia ni. Dia bawa aku pergi kedai buku, beli novel dan juga komik Doraemon. So berjaya juga aku puasa penuh disebabkan Papa aku ni. 

Beberapa hari lagi, genap 2 tahun Papa aku pergi meninggalkan kami. Seorang Papa yang baik, jarang marah dan sangat kelakar. Sepanjang 28 tahun bersama dia, aku belajar banyak perkara. Terima kasih juga kepada Tuhan yang menganugerahkan aku seorang bapa yang sangat baik. Tolong jaga dia dengan baik seperti dia menjaga kami sekeluarga. 

I'm too emotional right now. So selamat menyambut bulan Ramadhan semua. Bye. 

4 ulasan:

  1. :'( emm sedihnya baca... selamat berpuasa juga F.I

    BalasPadam
  2. selamat hari raya.. tak tau kenape excited giler bile jumpe blog ni.. :D macam wwwaaaaaaaaaahhhhhhhhh... hehehehehe no offence just expressing my excitement sebab sebelum ni yaoi manga menjadi kegilaan sy.. so bile jumpe live.. real... orang malaysia pulak tu.. rase macam... wwwaaaaaaahhhhhhhhh :D senyum smp telinga.. hihihihihi terase mcm nk mengepoh same tapi segan.. hahahahaa melalut dah.. abaikan.. ape2 pon.. i like your post!! all of it.. lgbt novel.. the best sy pernah bace.. versi melayu lah.. teruskan berkarya!!

    BalasPadam