Iklan

Sabtu, 4 Februari 2017

January Favorites

Hi. 

Weekend ni agak sunyi sikit. No one kat rumah. My roomie dah balik kampung so duk sorang-sorang ni mulalah fikir pelik-pelik. Menyesal sangat tgk The Conjuring 2 khamis lalu. 

Today just nak share my favorites during Januari lalu. Aku kan dah plan nak post at least 5 posts for a month for this year. So kena rajin-rajin sikit. Lagipun aku dah lama tak publish post pasal favorites. Aku ni suka nak mempengaruhi org lain sebenarnya. 

Castle On The Hill (Ed Sheeran)


Salah satu lagu yang baru dikeluarkan oleh Ed Sheeran. Between those two songs, I prefer this one. This song reminds me of my younger years but aku takde lah senakal lirik di dalam lagu ni. 

La La Land


Filem muzikal. Aku bukanlah peminat tegar filem muzikal. Tapi ada lah tgk sikit2 movie muzikal ni. Filem ni bagi aku sangat mengagumkan. Sinematografi yang sangat cantik. Lagu dan skor muzik yang sangat menarik. Lakonan Ryan Gosling dan Emma pun sangat bagus. I watched this movie 3 times already. And going to be 4 soon...

H&M Sweatshirt


I'm not really into H&M. Tapi aku teramat perlukan sweatshirt. And I want this one sweatshirt yang warna black (also from CNY collection) tapi dah habis. So aku beli lah yang ni. Harga pun agak reasonable (around 40 ringgit). Kain dia agak best. Sangat selesa. Aku actually jarang pakai warna merah especially warna merah yang agak striking ni but people complimented me on red. Okaylah kena cari banyak baju warna merah lagi. 

Dua Lipa


A singer from UK. Album penuh dia belum lagi dikeluarkan tapi dia dah release beberapa single. I just love her. Aku agak lama juga dengar nama dia ni tapi tak pernah terfikir nak check lagu dia. But one day aku dengar lagu dia di mall and I googled the lyrics and found out it was her. So I checked her music and I instantly love it. Genre dia like a mixture of Pop, Synthpop and R&B. Her voice sangat soulful. Reminds me of Jessie J a little bit. Let me tampal beberapa lagu dia kat sini




This Is Us


My current obsession. Not sure kat Astro dah ada ke tak drama tv ni. This series is so good. I'm pretty sure I cried every episode. Jalan cerita yang sangat bagus dan menyentuh perasaan. Lakonan pelakon yang sangat bagus and Milo Ventimiglia. My high school crush since zaman Gilmore Girls lagi. 

Missing Nine


Tv siri dari Korea. Reminds me of Lost. Mengisahkan 9 orang yang terselamat dari plane crash dan terperangkap di dalam sebuah pulau. Setelah beberapa lama, hanya seorang saja yang dijumpai dan cerita ini adalah dari perspektif mangsa yang terselamat itu. 

A Second Harvest (Eli Easton)


Definitely my favorite read last month. Mneceritakan tentang Christie dari New York yang membuat keputusan untuk menukar cara hidupnya setelah menjejaki usia 30-an. He made decision untuk meninggalkan kota besar buat seketika dan merehatkan diri di Pennsylvania di mana Makciknya telah meninggalkan sebuah rumah kecil untuk dirinya. Di sana Christie telah berkenalan dengan jiran barunya, David yang telah kehilangan isterinya dan mengerjakan tanah milik makcik Christie. Overall, novel ni sangat menarik. Siapa nak file epub boleh email. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan