Iklan

Jumaat, 6 Mei 2016

Hobi

Hello!!!

Finally, selepas lebih 5 bulan berjaya jugak aku siapkan Part 11, Strange Love. Sorrylah. Agak busy sikit. Bulan 5 dan 6 ni, ada banyak masa terluang. Public holidays, school holidays, so rasa agak tenang sikit untuk menulis.

Hari ni nak cerita pasal hobi aku. Hari tu dalam kelas, aku ada tanya murid-murid mengenai hobi mereka. Kalau dulu zaman sekolah, bila cikgu tanya pasal hobi jawapan yang akan keluar adalah membaca, bermain bola atau bola jaring dan paling 'memukau' pun mengumpul setem. Tapi hobi budak-budak zaman sekarang agak berbeza. Agak terkejut juga aku dengan hobi masing-masing. Mungkin juga sebab students aku ni dari sekolah swasta, so hobi mereka pun agak mewah jugak. Tak ada langsung yang sebut membaca. Main bola tu adalah tapi bilangan agak sikit. 

Antara hobi-hobi yang agak bombastik yang aku dengar adalah bermain piano, kumpul action figures, gymnastik, swimming, menari breakdance, mengumpul cd kpop dan macam-macam lagi lah. Budak-budak zaman sekarang agak terbuka bila bercerita mengenai hobi mereka. Aku dulu nak mengaku kumpul gambar artis pun takut cikgu marah. 

So hari ni aku nak share hobi aku pulak. Aku ni sebenarnya mempunyai banyak hobi. Kejap nak buat tu, kejap nak buat ni. So kat sini aku nak list just 5 sahaja, supaya post ni tak panjang berjela-jela. 

Membaca novel

~ Ni probably hobi aku sejak dari kecil lagi. Mengikut kat mama dan arwah papa aku, umur lima tahun aku dah mula pandai membaca walaupun tak sekolah tadika. Thanks to them lah. Papa aku suka beli surat khabar, mama aku pula hantu majalah hiburan. Sekolah rendah aku mula berminat dengan siri-siri penyiasatan macam Hardy Boys, Nancy Drew dan satu lagi aku tak ingat tajuk dia, tapi kisah lima sekawan dan ada seekor anjing. Bila dah sekolah menengah mula baca novel cintan cintun ni, macam novel Alaf, siri Sweet Valley High. Dan sekarang ni pula aku banyak baca novel Inggeris especially genre Young Adult walaupun aku dah tak berapa young. Hobi ni akan sentiasa berterusan. Mungkin bahan bacaan aku akan berbeza nanti, but aku akan still membaca sampai bila-bila. 


Menulis

~ Sejak dari sekolah menengah aku memang suka menulis. Aku siap ada buat satu novel bersiri dan pembaca-pembaca adalah sepupu-sepupu aku dan juga classmates. Siap pressure lagi suruh siapkan novel tu. Samalah macam sekarang. Huhu. Aku juga pernah collaborate dengan seorang rakan baik aku yang suka melukis komik tapi dialog dan jalan cerita aku yang buat. Yang ni lagi best, siap senior lagi baca komik buatan sendiri kami tu. Malangnya, kami bergaduh dan hubungan kawan baik selama 3 tahun putus begitu sahaja. So komik kami pun tergantung maka frustlah pembaca-pembaca kami tu. Kat mana dah budak tu sekarang?


Mengumpul CD

~ Rasanya sebelum ni pun aku ada post pasal kumpul cd ni. Sekarang dah lebih 100 cd kot dalam simpanan aku. Boleh check pos sebelum ni kalau nak tahu cerita pasal kumpul cd ni. Kumpul cd kat Malaysia ni memang pakai duit sikit. Mahal sangat tapi dah minat nak buat mcm mana. Boleh je download, tapi aku lebih suka cd. Huhu.


Mengumpul Funko Pop!

~ Hobi ni masih baru lagi. Kenapalah comel sangat patung Funko Pop! ni. Korang boleh google nak tengok macam mana rupa patung Funko Pop! ni. Antara yang ada dalam collection aku sekarang adalah Game of Thrones (Daenerys, Cersei, Jon Snow), Harry Potter (Harry & Hermione), Disney Princess (Rapunzel, Mulan), Marvels (Deadpool, Captain America). Nanti lah aku buat post untuk tunjuk collection aku. 


Mengumpul Tiket Wayang

~ Hobi ni bermula masa di universiti. Kat Kelantan kan, panggung wayang agak payah sikit. So bila masuk universiti ni, aku agak kerap menghabiskan masa kat cinema. Culture shock kot. Tiket yang aku kumpul sejak dari 2006 lagi. Aku siap tampal elok-elok dalam album foto. Setiap satu ada kenangan yang sendiri mostly with my exes lah. 

So that's it. Lima sahaja. Agak banyak dah tu. So you guys are welcome to share pasal hobi korang. Either kat komen or buat sahaja post kat blog korang tu. 

Bye!!!


3 ulasan:

  1. hobi... baca komik, novel atau apa sajalah yang dapat dibaca

    BalasPadam
  2. 5 sekawan dan seekor anjing tu novel kanak2 dari Enid Blyton! haha. one of the greatest penulis novel kanak2 yang ada kat dunia ni., hari tu baru jumpa cerita tu kat borders. cool gila. dulu masa zaman sekolah baca la. haha. pinjam library

    BalasPadam
  3. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    BalasPadam