Iklan

Isnin, 20 Februari 2017

First Valentine

Hello..

After the break up (more than two years ago), aku lebih fokus kepada kerja. Adalah sikit-sikit mencari, tapi tak pernah serius kot. Hanya sebagai kawan. Then I met a guy. Tapi dia agak jauh muda daripada aku. 7 tahun beza antara umur kami. Aku pernah cerita pasal dia dalam blog. I tried to open my heart but honestly, aku lebih anggap dia macam adik. Dia agak kecewa. Kami lost contact for a while but kembali berhubung cuma takdelah serapat dulu. 

Then, pada bulan Ogos tahun lepas, rakan-rakan aku semasa sekolah menengah nak buat reunion pada hujung tahun. So buat lah satu whatsapp group. Dalam banyak-banyak classmates, aku dan dua lagi rakan sekelas yang masih belum kahwin. Salah seorang tu nama dia Mr K. Aku dan Mr K ni dulu takdelah rapat sangat dalam kawan. Just kawan biasa je. Aku ni more like bookworw, nerd-ish type and dia pulak antara pelajar cemerlang, straight A's type. Jenis budak yang belajar. Tambahan pula, dia jenis pendiam. Aku ni pemalu jugak tapi bila dah kenal dgn seseorang, terus jadi peramah. But not him. 

Sekarang ni Mr K dah jadi doktor. One day, dia mesej aku secara private. Berbual pasal kerja masing-masing. I told him that aku akan balik Kelantan pada bulan September. Dia ajak berjumpa. Aku pula manalah pandai drive but dia sanggup nak datang ambil aku. Agak jauh jugaklah. Bila jumpa, kami banyak share kisah sekolah and dia totally berubah. Lebih talkative. Mula pandai bergurau dan lebih yakin. Masa ni aku dah syak dia gay tapi takdelah aku tanya dia direct. 

After that, hari-hari kami mesej. Simple mesej mcm dah makan ke?, kerja ke?, buat apa tu? until one day, aku terlampau sibuk uruskan exam sampai tak sempat nak baca mesej dia. And he was like. "I miss you... Please be okay..". Then aku reply balik, kalau rindu datanglah sini. Terus dia apply cuti pada bulan November dan beli tiket flight. At that moment, I knew he likes me and then I msg him back and tell him that I miss him too. 

November was fun. I learned to love again. Honestly my last break up was too painful. Itu pun aku dah prepare myself. But this time, I just want to live my life and tak fikir sangat pasal ni. Just enjoy the moment. And Mr K is very adventurous and outdoor type of a guy. I did my first hiking with him, tried those crazy rides at Sunway Lagoon sampai muntah-muntah. All those things yang aku rasa aku takkkan cuba kalau aku tak bersama dia. 

Dan valentine lepas, aku ada bagi dia satu tumbler. Hadiah murah je. Tak sampai 50 hinggit. Huhu. But he gave me (or us) a holiday package to Thailand. This will be my first time bercuti di luar negara. I'm so excited. And flight.. First flight jugak. Aku ni gayat. Hopefully no muntah-muntah. Masa naik jambatan gantung di Sunway Pyramid tu, aku memang gayat giler. Berpusing-pusing rasanya. Dah lah jambatan tu jenis open. Boleh nampak kat bawah. 

Klah before melarat ke cerita aku yang gayat, baik aku stop. Wish me luck ya. 

Bye...

9 ulasan:

  1. sila lanjutkan kisah anda berdua...yeah!..tahniah awak, semoga berkekalan ok..

    BalasPadam
  2. Congrats....ntah² dulu dia suka kt ko..tp malu nak ckp...wahh...hope happy ending...

    BalasPadam
  3. Muntah gayat xpe...jgn muntah ngandung nyer nak...hahahah

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. I'm a firm believer that if you stopped desperately looking for love and actually focus on improving and making yourself better love will find it's way to come to us in the most unexpected ways. I honestly feel like we're in the same circumstances, we have our own fear and insecurity when it comes to relationship, and in fact I still am, but i'm glad that you are finally learning to love again :)

    BalasPadam
  6. Hello bila sambungan sl cptlah buat sambungannya

    BalasPadam
  7. bahagianya
    jangan lupa bahas kisah lanjutanya ya kak
    sesekali bolehlah bagi kisah kk liburan

    BalasPadam