Iklan

Selasa, 23 September 2014

Gay Novel: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe by Benjamin Alire Saenz

Hello!!!


Hari ni aku nak share pasal satu novel yang aku baru je habis baca dalam minggu ni berjudul Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe. Huhu.. Panjang tajuk dia. Aku memang dah lama nak baca novel ni tapi payah nak jumpa. Aku ada je versi epub tapi kalau boleh nak baca juga versi buku betul-betul sebab feel dia tu lain. Then aku dapat tahu kat Kinokuniya, KLCC ada jual buku ni. Tapi belum sempat aku pergi KLCC, ternampak buku ni kat Popular, Sunway Pyramid. Ada 2 copy jer, so aku cepat2 beli. Sampai kaunter, shoot... Aku takde cash. Terpaksa letak balik then cepat2 cari atm, then terus ke section sama. Dari 2 copy, tinggal satu jer. Terus aku grab cepat-cepat. Kalau habis, memang guling-guling aku kat situ. 

So apa yang best sangat pasal buku ni? Well to me everything about this book is amazing. No wonderlah buku ni menang banyak awards. Sedikit sinopsis untuk korang. Buku ini mengisahkan Aristotle aka Ari yang suka menyendiri. Dia tidak mempunyai kawan dan dia juga merupakan seorang remaja yang agak pemarah. Dia marah dengan keluarga dia yang membuang abangnya yang sedang berada di dalam penjara. Dia marah kerana ayahnya tidak suka bercakap dengan dia dan macam-macam lagi. 

Suatu hari, di public swimming pool, dia terjumpa dengan Dante, seorang remaja lelaki yang totally different from him. Dante seorang yang ceria, peramah dan suka tersenyum. Dante ingin mengajar Ari yang masih lagi tidak pandai berenang dan Ari yang lebih suka bersendiri, weirdly agree to Dante's suggestion. Sejak dari itu mereka berkawan dan saling berkongsi soalan mengenai kehidupan. 

That's it. Takleh cerita lebih-lebih. Korang kena beli citer ni. Seriously amazing sangat. Setakat ni buku yang paling aku suka adalah 'The Fault In Our Stars' but now 'Aristotle & Dante' has become my all time favorite book. Lepas habis jer baca buku ni, aku terus kiss buku ni berulang kali (maklumlah sejak ditinggalkan ni agak kurang kucupan mesra). Ending dia sangat-sangat memuaskan hati. 

Rating:

4 ulasan:

  1. Saya Juga sekarang jarang menadapat kucupan aawak. . .

    hak hak hak

    BalasPadam
  2. Saya nak tanya berape harga dia sekarang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dalam RM30 something. Lupa dah pulak

      Padam