Iklan

Khamis, 6 Mac 2014

Movie: Shelter

Hello!!!


Aku rasa mesti ramai yang pernah dengar pasal filem 'Shelter'. Filem Shelter merupakan salah satu filem bergenre gay yang paling diminati ramai. Filem ini ditayangkan pada tahun 2007 dan dihasilkan oleh produksi dari Amerika. 

From Left; Shaun, Cody, Zach & Tori
Shelter mengisahkan Zach (Trevor Wright), yang bercita-cita ingin menjadi seorang pelukis tetapi terpaksa menangguhkan hasratnya untuk masuk ke sekolah seni demi untuk membantu keluarganya. Dia tidak begitu gembira dengan kehidupannya terutama hubungannya bersama teman wanitanya, Tori (Katie Walder) 

Brad Rowe (Shaun) & Trevor Wright (Zach)
Apabila Zach bertemu dengan Shaun (Brad Rowe), abang kepada kawan baiknya, hidup Zach mula berubah. Shaun yang merupakan seorang penulis memberi dorongan kepada Zach untuk mengejar impiannya dan tidak berputus asa. Hubungan mereka baik sehinggalah pada suatu malam, mereka telah saling bercium. Zach masih lagi tidak pasti siapa dirinya yang sebenar. 


Filem ini bukan sahaja menyentuh isu cinta tetapi turut mengajar kita untuk mengejar impian walau apapun halangan yang ada di hadapan. Aku suka dengan 'chemistry' yang kuat di antara dua pelakon utama, Trevor Wright & Brad Rowe. Setiap babak antara mereka nampak begitu 'natural'. Sinematografi filem ini sangat cantik, terutama sekali shot di laut. Lagu-lagu yang melatari filem ini juga sangat bagus terutama lagu-lagu daripada Shane Mack iaitu Lie To Me, More Than This & I Like That. Filem ini memang patut ditonton. 

Rating: 

1 ulasan:

  1. bila tnjuk ni.... baru tengok..... hahaha

    BalasPadam